SullaVikat järjesti knit-along-tapahtuman netissä ja tuloksena oli Perholaiset-sukat. Niinkuin joku on saattanut huomata, että tykkään kovasti osallistua tämän kaltaisiin tapahtumiin. Nämä sukat on toinen versio, jossa tiedossani on ollut enemmän ohjetta ja käytin värisuunnittelua. Ensimmäisessä otin lankoja vähän vasemmalla kädellä sokkona ja niistä tulikin hieman erikoisen näköiset. Ihan kuin kesässä olisi syksy...
Nämä toisen version sukat on mielestäni kauniit ja kuvastaa hyvin, miten toimia, kun saa toisen mahdollisuuden parantaa edellistä suoritusta. Näissäkin on virhe, jonka etsimällä löytää, mutta kolmannessa versiossa ei ole sitäkään.
SullaVikat yrityksellä on ihania sukkaohjeita. Värit ja kuviot on todella upeasti suunniteltuja. Ilahdun aina, kun katselen niitä sukkia. Sekoitin iloisesti mielessäni Hidasta Elämää-sivuston ja SullaVikat, jotka kuitenkin ovat molemmat omia yrityksiään. Tsemppikirjassa vilahteli kivannnäköisiä sukkia ja tästä päättelin, että kuuluvat samaan. Tarkistaisin asian kirjasta, mutta se on kaverillani lainassa.
Mietelauseissa minua kiinnostaa, miten on tiivistetty tärkeä asia yhteen lauseeseen. Miten yksinkertaistetaan monimutkaisia asioita yhteen niin, että se on ymmärrettävä ja sen tietää olevan juuri niin, että voi vaan todeta, että näin on! Elävässä elämässä testattuja ilmiselvästi ne on... itsekin testaan niitä.
Nämä sukat on resurssisukat. Kerron millä tavalla...
Alkaa ylhäältä alaspäin...
Sydämet antavat sukan käyttäjälle rakkauden. Kyvyn toimia rakkaudesta ja nähdä rakkautta kaikkialla. Perhoset antavat kauneuden. Kyvyn luoda kauneutta ja nähdä kauneutta kaikkialla. Tulppaanit antavat ymmärryksen. Kyvyn pitää jalat maassa ja ymmärtää asioita. Siniset tähdet antavat kyvyn tavoitella tähtiä ja kurkottaa kohti unelmia.
Aikamoiset sukat tuli. Näissä on voimaa.
Kiitokset suunnittelijalle!
Mennään eteenpäin...
Tässä on ensimmäiset versiot, jossa ei ollut värisommittelu ihan loppuun mietitty. Niistä tuli säärystimet, koska ei löytynyt keinoa jatkaa. Menin peilin eteen ja kysyin itseltäni, mikä meni pieleen? Mitä teet jatkossa toisin? Näetkö nämä kehityskohteena ja tervetulleena haasteena? Pitäisikö miettiä uudelleen ja tehdä paremmin?
Asiakaspalvelutyössä onnistumista mitataan monin tavoin. Tehdään kyselyjä jne. Apteekissa on monen kyselyn mukaan tyytyväiset asiakkaat. Antaako se meille alalla toimiville syyn olla tyytyväinen. Ei anna, koska meidän pitää pyrkiä siihen, että asiakas on 100% tyytyväinen. Meillä pitää olla asenne mukana, sitä ei voi jättää kotiin. Joskus olen lukenut lehdestä asiakaspalvelijoiden karmeimmista asiakaskokemuksista. Täytyy sanoa, että olen ollut aikalailla järkyttynyt. En missään nimessä voisi näin tehdä, koska se olisi suora osoitus ammattitaidottomuudesta. Ikäviä tilanteita tulee vastaan, siltä ei voi välttyä, mutta ne on syytä käsitellä, esimeriksi työkavereiden ja pomon kanssa, sekä katsoa itse peiliin.
Jos minulta kysytään, kerään onnistuneita kohtaamisia, oivalluksia ja positiivisia asioita omaan galleriaani. Epäonnistumisen otan oppimisen mahdollisuutena.
Tärkein kysymys on: Miten minä voin auttaa sinua?
Ja hankalista tilanteista...
Yksi mietelause minulla on juuri nyt mielessäni:
"Jos keskustelet idiootin kanssa, pidä huoli, että hän ei tee samoin."
-Totti Karpela-
Seuraavalla kerralla onnistuu paremmin...
Helpommin sanottu kuin tehty!
Hyvää pääsiäistä!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti